Om projektet

Her er nogle enkelte praktiske detaljer om hjemmesiden og projektet floeng-skole.dk

Hjemmesiden er startet af Fritz Ole Jensenius, daværende viceinspektør på Fløng Skole. Fritz Ole skrev oprindeligt siden selv, i ren HTML, scannede gamle klassebilleder ind, og brugte bl.a. gammel elevfest som lejlighed til at få sat navne på ansigterne på billederne.

Med tiden blev den manuelle vedligeholdelse af siden for stor, og Fritz Ole fik assistance til at lægge siden om til et moderne CMS.
Indscanning og navneindskrivning af nyere klassebilleder (198x-2xxx) sker mere som på samlebånd. Vi har fået assistance af flere gamle elever fra skolen, til at scanne og indskrive hele mapper af gangen.

Stor tak til bidrag fra bl.a.:

• Fritz Ole Jensenius, for initiativ og det enorme arbejde i hjemmesidens første mange år
  • Birthe Jacobsen, for stor hjælp med indscanning og indtastning af navne på nyere billeder
  • Palle Henrik Madsen, for stor hjælp med indscanning og indtastning af navne på nyere billeder
  • Kurt Rasmussen, for stor hjælp med indscanning og indtastning af navne på nyere billeder
  • Henriette Hesselholdt, for design og vedligehold af CMS
  • Alle de, der er nævnt som bidragsydere på de enkelte klassefotos

Rent teknisk ligger hjemmesiden hos webhotellet Gigahost, der altid er utroligt hjælpsomme i tekniske udfordringer og spørgsmål, og som giver rigeligt med plads til vores mange hundrede billeder.

Såfremt du ønsker at støtte projektet, enten med arbejdskraft eller en donation, kan du kontakte os via fanen “Kontakt” i menuen.

Vi har været i dialog med Dansk Skolefoto, der ejer ophavsretten på mange billeder herinde, og vi har tilladelse til at bruge billederne i den form de er i, til sitets nuværende formål.

Såfremt du finder dig selv på et billede herinde, og enten ønsker dit navn korrigeret eller fjernet, kan du kontakte os via fanen “Kontakt” i menuen.